fbpx Заборона реклами і спонсорства для грального бізнесу: Основні тези з обговорення у Гетманцева | Gamingnews.net.ua
Кількість виданих ліцензій: 3033 Бюджет виконаний на 23.6% Докладніше

Заборона реклами і спонсорства для грального бізнесу: Основні тези з обговорення у Гетманцева


Голова фінансового комітету Данило Гетманцев запросив нардепів, КРАІЛ, представників грального та медійного бізнесу, суміжних органів та  індустрій обговорити законопроєкт 9256-д, який готують до другого читання у Верховній Раді.

  • 2024-05-13 14:36
  • 717
Читати на:

Центральною темою стала майже повна заборона реклами та спонсорства для гемблінгу. . Наводимо ключові тези на цю тему, що пролунали під час дискусії.

гемблінг

- Як акцентував голова Комітету з питань гуманітарної та інформаційної політики Микита Потураєв, заборона реклами та спонсорства призведуть до втрат для галузі та медіа. Зокрема, радіо залишиться без мінімум 150 млн грн, сегмент зовнішньої реклами – 100 млн грн. При цьому військові (а через лудоманію в лавах ЗСУ і з'явилася змінена версія законопроекту, - Прим. ред.)  найменше споживають теле- та радіорекламу, натомість користуються інтернетом.

У Нацради є перелік з понад 100 ресурсів, спонсорованих піратською ігоркою. "Якщо ми приберемо гроші з ринку, залишимо гроші в чорному сегменті і покараємо білий", - каже Потураєв.

- Пропозиція від Потураєва – пряму рекламу заборонити, але спонсорство залишити. При цьому прописати, які будуть попередження, скільки вони будуть займати площі, як вони будуть подаватися по радіо і ТБ. Нардеп акцентує, що це дозволить втримати показники індустрії.

- "Спонсорство – один з елементів, який підтримує український спорт", - зазначив перший заступник міністра молоді та спорту Юрій Музика. Наразі стадіони та інші майданчики не мають можливості проводити спортивні матчі та приймати міжнародні змагання. Зовнішня реклама – одне з джерело доходів. "Тотальна заборона сильно вдарить по їхньому фінансовому стану", - зауважив посадовець.

"Ми б просили підійти до заборони спонсорства не тотально, залишити цю можливість для спортивних змагань та інших дотичних заходів", - сказав Музика.

- За словами Анни Здобнової з КРАІЛ, наразі реклама дійсно розповсюджується під виглядом спонсорства. Є три випадки штрафування і 35 справ. Що ж до тотальної заборони в Інтернеті, вона призведе до того, що оголошення від ліцензіатів замінить інформація від нелегалів.

-  Данило Гетманцев вважає, що у тінь заганяють послаблення, а не обмеження. Він зауважує, що коли у 2023 році для грального бізнесу скасували спрощену систему оподаткування, а в результаті роботи слідчої комісії позбавили ліцензій кількох операторів і два банки, "навпаки вийшли з тіні, а не зайшли в тінь". Він акцентував, що основне – блокування нелегальних сайтів.  

- Виконавча директорка Незалежної асоціації телерадіомовників Катерина Мясникова акцентує, що пропоновані зміни в законодавстві позбавлять радійну галузь 20% прибутків. "А радіо – це ще й система оповіщення. Тож це скорочення можливостей обслуговування частини інфраструктури", - каже медійниця.

- При цьому якщо інформування про спонсорство заборонити, або ж залишити згадування тільки на футболках, глядачі можуть залишитися без можливості переглядати улюблені змагання. "Реклама покриває частину витрат на трансляцію. Законопроєкт просто призводить до зменшення обороту грошей", - каже директорка юридичного відділу Ірина Катющенко.

- Голова Комітету АПУ з податкового та митного права Андрій Реун акцентує, що жодна країна ще не змогла заборонити рекламу в Інтернеті. "Вважаю, що реклама демонструє наявність необхідних ліцензій", - каже правник. Заборона створить засилля нелегальних казино, з якими не змогли впоратися ані в США, ані навіть в Китаї.

Автор: Аліна Швець

Новини ігорного бізнесу України та світу на gamingpost.net. Читайте також:

Більше прав для обраних лотерейників: Чому бізнес вважає законопроєкт 9256-Д корупційним

ЧИТАЙ ТАКОЖ
Більше матеріалів