Багатьом українським спортивним клубам, чемпіонатам і спортсменам доведеться шукати інших спонсорів.
Прихильники законопроєкту стверджують, що це зовсім непроблематично. Мовляв, якось жили і часто непогано грали до 2020 року, коли гральний бізнес було повторно легалізовано. Дарма, що можливостей розвивати команду з додатковим фінансуванням значно більше, а для невеличких команд пошук партнера у воєнний час може виявитися справжньою проблемою.
Втім, а як з гемблінговими, а точніше, беттінговими спонсорами у найкращих європейських клубів? Аби відповісти на питання, подивимося на партнерів 10 найкращих команд у рейтингу УЄФА за останні п'ять років.

У "Манчестер Сіті" (Manchester City) є три регіональних беттінгових партнера - 8xbet.com, Leo Vegas та sportybet.

Вже протягом 10 років мюнхенська "Баварія" (Bayern Munchen) підтримує партнерство з Tipico. До 2025-го букмекер буде платиновим партнером клубу.

Крім того, "Баварія" співпрацює з 188.bet.
У партнерах "Реалу" (Real Madrid) - компанія Sportybet.
Французький клуб "Парі Сен-Жермен" (Paris Saint-Germain) уклав договір з компанією FDJ group. Її два букмекерські бренди - ParionsSport en ligne та ParionsSport point de vente є платиновими партнерами клубу до 2025 року.

Крім того, серед її регіональних партнерів - компанія 1xbet (перебуває під санкціями в Україні). Вона ж підтримує клуб "Ліверпуль" (Liverpool).
А от для італійського "Інтера" (Inter) ситуація виявилася двоякою. В Італії запроваджено заборону для футбольних клубів мати гемблінгову компанію як головного спонсора (і носити її лого на футболці). Втім, за інформацією медіа, "Інтер" таки засновує титульне партнерство з букмекером Betsson. Але офіційно команду підтримуватиме інший, розважальний бренд компанії Starcasino.sport.
У німецького "Лейпцига" (Leipzig) у партнерах 888sport. У англійського "Челсі" (Chelsea) - букмекерська компанія William Hill. Щоправда, від контракту з беттінговою компанією Stake клуб був змушений відмовитися. Компанія планувала стати титульним партнером і відповідно розмістити своє лого на футболках гравців. Однак опитування показало, що 77% шанувальників клубу проти такого партнерства, і клуб дослухався до думки фанатів.
"Манчестер Юнайтед" (Manchester United) серед спонсорів має компанію Betfred (її попередником була Betfair).
Італійський клуб "Рома" (Roma) співпрацює з 678.com. А от з титульним спонсором Betway команда була змушена перервати співпрацю, знову ж таки, через урядову заборону.
Тож очевидно, що наявність спонсора зі світу азартних ігорстала футбольною класикою. Хоча подекуди клуби і не можуть (або не хочуть) мати їх в якості головного партнера, певні відносини з ігоркою має кожен. Поки ж зіркові європейські команди користуються усіма перевагами партнерства з гемблінгом, українським клубам (далеко не таким багатим і потужним) цю можливість на багато мільйонів хочуть закрити.
Автор: Аліна Швець