fbpx Ставки онлайн і лотереї: Чи справді вони конкуренти у США та Україні | Gamingnews.net.ua
Кількість виданих ліцензій: 3033 Бюджет виконаний на 23.6% Докладніше

Ставки онлайн і лотереї: Чи справді вони конкуренти у США та Україні


Директор "Лотереї Массачусеттса" Марк Вільям Брекен на засіданні Комісії з лотерей США поскаржився, що у лютому цього року порівняно з попереднім продажі білетів знизилися на 6,8%, а чистий річний прибуток компанії "схуднув" на $28,4 млн. Ситуацію менеджер пов'язав зі стрімким розвитком букмекерства у країні. Але чи має він рацію?

  • 2024-06-08 02:17
  • 501
Читати на:

Науковці з Брекеном не погоджуються. Так, автори дослідження Університетів Алабами та Невади з'ясували, що "кожен долар, витрачений на ставки на спорт онлайн пов'язаний навпаки зі збільшенням доходів лотерей на $0,21", пише LotteryGeeks. Показники деяких штатів такі результати підтверджують: зокрема, після легалізації беттінгу у Огайо та Кентукі лотерейних білетів стали купувати більше.

лотереї

Втім, дехто вважає, що між рівнем доходу двох видів гемблінгу немає причинно-наслідкового зв’язку взагалі, а обидва показники зумовлені третіми процесами. Робота італійських вчених показує, що різні види гемблінгу пов’язані з різними видами емоцій та різною мотивацією. Тож можна припустити, що аудиторії збігаються лише частково.

"Наші власні дослідження демонструють, що ставки на спорт та гра у лотерею - два абсолютно різних види діяльності, навіть якщо демографічні показники перетинаються. Широка популярність лотерей свідчить про те, що багато гравців також є спортивними вболівальниками, але поки що я не бачив жодного дослідження, яке б показувало, що ставки на спорт і лотереї поглинають один одного", - каже Джен Джонсон, виконавчий віцепрезидент консалтингової компанії у сфері гемблінгу Victor-Strategies.

При цьому уявлення про конкуруючий характер двох видів гемблінгу доволі поширене. Мовляв, поставити на улюблений матч легше і приємніше, аніж купувати білет, тому чимало гравців відмовляється від другого на користь першого. У популярності такої тези є доволі прагматична причина, і криється вона у особистих мотивів самих популяризаторів.

Зокрема, пан Брекен, скаржачись на зниження продажів, педалює легалізацію онлайн-продажів лотерей у Массачусетсі. Власне, за цей крок  компанія бореться вже п’ять років з перемінним успіхом. Згідно з проведеним у штаті опитуванням, запровадження можливості грати в лотерею онлайн підтримує половина респондентів. Зазначимо, що у різних штатах до онлайн-лотерей ставляться по-різному. Наприклад, у Техасі та Колорадо навпаки розглядають можливість її заборонити.

Цікаво, що ситуація з розповсюдженням лотерей у США не однозначна. У дев’ятнадцяти штатах люди можуть купувати білети через так званих лотерейних кур’єрів. Фірми-посередники викладають розповсюджувані білети онлайн і відкривають до них доступ покупцям у мобільних застосунках. Так само онлайн гравці можуть забрати свої виграші. Самі ж лотереї можуть існувати лише у паперовій формі, а описана схема служити механізмом для зручності учасників. Діяльність таких компаній регулюється лише у двох штатах. Ще у 17 компанії працюють без уваги з боку влади – мовляв, схема вписується у загальний характер бізнес-процесів.

Така ситуація дещо нагадує особливості регулювання в Україні, де лотереї також працюють через мережу дистриб’юторів, які мають продавати білети у будь-який зручний, в тому числі, цифровий спосіб. Головна ж відмінність у тому, що в Штатах посередники справді поширюють ліцензовані продукти лотерейних компаній. В Україні ж під час періоду заборони азартних ігор дистриб’ютори часто користувалися "дахом" лотерей, аби надавати  доступ до нелегальних гральних автоматів та ігор казино.  Крім того, згідно з матеріалами нещодавно відкритої справи, керівників двох найбільших операторів державних лотерей (загалом їх три – УНЛ, М. С. Л. і "Патріот") підозрюють в організації азартних ігор казино на сайтах компаній без наявності відповідної ліцензії. Чи принесе провадження бодай якісь зміни, поки сказати складно. 

Але в такому контексті українські лотерейники та інші представники грального ринку є конкурентами, до того ж у перших фора. Їм надавати послуги казино та букмекерів дешевше і простіше (одна дешевша ліцензія, можливість рекламуватися, ширша вікова група споживачів). І, на думку багатьох експертів, ця конкуренція досягає апогею. Представники ринку відкрито заявляють, що законопроєкт 9256-д, який парламент нещодавно проголосував у першому читанні, є чистим лобізмом інтересів лотерейників. Втім, про цей аспект час від часу говорить ринок та профільні медіа, і майже ніколи – влада.

Автор: Аліна Швець

ЧИТАЙ ТАКОЖ
Більше матеріалів