fbpx Експерти – за справедливість | Gamingnews.net.ua
Кількість виданих ліцензій: 3033 Бюджет виконаний на 23.6% Докладніше

Експерти – за справедливість


У Києві зібралися відомі експерти, щоб обговорити рівень конфлікту між законодавцями та легальним азартом

  • 2023-04-27 00:27
  • 1021
Читати на:

Війна домінує у інформаційному просторі. Але якщо протистояння з росіянами – дійсно тема, яка заслуговує на всю можливу увагу суспільства, то війна, яку законодавці розв’язали проти легального азарту – дивує. 

Дійсно, прийняти закон, щоб легалізувати азарт, але не прийняти правки у податковий кодекс, щоб бізнес міг працювати – нонсенс. Як ввести найвищі ліцензійні платежі і найвищі податки одночасно, при цьому дивуючись, чому жоден з міжнародних гравців ринку навіть не дивиться в бік України. Як і збільшити ліцензійні платежі, обіцяючи, що ось-ось введуть систему онлайн-моніторгингу і тоді платежі знизяться – і не вводити її вже впродовж майже трьох років. Можна перелічувати ще багато фактів, які інакше, як масовану системну протидію легальному азарту розцінити не можна. 

Коли несправедливість стає вже кричущою – реагує громадянське суспільство. В Києві зібралися експерти, які зазвичай не приділяли уваги ігорному бізнесу. Проте навіть їх здивувало цькування українських компаній, які надають легальні послуги азарту в надскладних умовах – коли з одного боку йде війна з росіянами, з іншого – війна з законодавцями, які прямо кажуть: ми нічого не зробимо, щоб полегшити вам життя. А йдеться буквально про виживання.

«Дивіться, що відбувається, коли не виходить діалогу держави з бізнесом: створюються умови, коли українському азартному бізнесу просто нерентабельно працювати «у білу» – незбалансовані податки, нерівні правила, фіскалізація у «ручному режимі». У результаті українську компанію, платника податків, просто закривають, а її місце на ринку займають нелегальні російські, які під час війни отримують доступ до особистих даних українців. А це вже не про недоотримані доходи, це про національну безпеку», – наголошує Ігор Макієвський.

Обговорити тему “Конструктивний діалог бізнеса та держави” зібрав знаних експертів Ігор Макієвський, в.о. Голови об’єднання організацій роботодавців галузі відпочинку та розваг. Нижче – висновки учасників події.

Андрій Вігірінський:

Як зазначив один з учасників, локація не лише символічна, а практично намолена. В минулому житті тут зародилась мрія про відкритість, прозорість, діалог, вироблення консолідованих рішень. 

Власне, сьогодні діалог також був відкритим, однак бракувало тих, від кого залежить вироблення державної політики, заснованої на принципах прогнозованості, виваженості та рівності. Ці люди, як вбачається перейшли в стан «недосяжності».

Важко говорити про державну політику, якщо певну галузь члени парламентського комітету  Верховної Ради України з питань фінансів, податкової та митної політики оцінюють на предмет обсягу коштів, які в ній обертаються, за матеріалами публіцистичних видань, накшталт НВ. 

Власне, державна система онлайн-моніторингу, яка має забезпечити контроль валового доходу організаторів азартних ігор у режимі реального часу, мала бути створена протягом 2-х років з моменту набрання чинності відповідним законом, зараз уже третій добігає кінця, а її немає. Є припущення, наративи, гасла, але от чого немає то обліку та контролю. Є «ефективний» БЕБ, але водночас і такий що потребує перезавантаження та реформування БЕБ. 

Важко говорити, про прогнозованість, якщо спочатку приймається загальне правило щодо відтермінування сплати вартості ліцензій на час правового режиму воєнного стану, а у подальшому, вольовим управлінським рішенням, покладається зобов’язання сплатити, негайно, інакше прямуйте в народне господарство зі своїм колективом і бізнесом.

Одним словом, ручне регулювання, безумовно, геніальних людей, приводить до оберненого запиту, вже зі сторони бізнесу —  дайте рівні правила, засновані на всесторонньому вивченні питання, статистиці та офіційній комунікації і давайте їх дотримуватись. 

Не може рефері змінювати футбольні правила під-час гри, на користь певної команди, навіть, якщо вона і належить дружнім тобі партнерам. 

Олексій Буряченко:

Сьогодні був запрошений на цікавий та дуже інформативний захід від Об‘єднання організацій роботодавців галузі відпочинку та розваг і особисто його керівника Игорь Макиевский.

Це добре, що у бізнесу виникає потреба у спілкуванні з експертним середовищем, адже саме через таку широку комунікацію і реалізується спільна виграшна стратегія (win-win) – і держави, і суспільства, і бізнесу! Якщо якийсь сегмент починає штучно домінувати, такий дисбаланс одразу починають відчувати інші учасники процесу і в пошуках діалогу реалізують різні комунікаційні моделі.

Так, представники легального ігрового бізнесу, чиї інтереси представляє Ігор Макієвський, дуже стурбовані бажанням деяких представників держави надмірно фіскалізувати і податково навантажити суб'єктів ринку, навіть не зважаючи на системну кризу, воєнний стан та явний податковий дисбаланс, який так ще і залишається "Ахіллесовою п'ятою" цього бізнес-сегменту. Більше того, прозорі та єдині правила гри, які законодавець розробив та навіть прийняв у першому читанні, це законопроект № 2713-д, виявилися або штучно "замороженими", або, просто, "не на часі"...

Під час нашої бесіди я в чергове переконався у своїх аналітичних здібностях та таланту до прогнозування)))) Адже, велика кількість загроз, які я публічно озвучив у своїй статті, ще 2020 року (напередодні легалізації грального бізнесу), залишу її в коментарях, залишилися і досі не вирішеними і ситуація, насправді, тільки погіршується. Взаємна недовіра держави та представників грального бізнесу наближають цю ситуацію до патової, а це робочі місця, податки, банкруцтва і показники інвест-привабливості.

Так, за наявної інформації, ринок таки сегментувався в бік онлайну, як я і прогнозував, зовнішні інвестиції у 5-зіркові готелі так і не були реалізовані, але основне, що до сих пір так і не було впроваждено систему єдиного онлайн-моніторингу, яка закріплена в законі, але, але... Про цей кричущий факт давно уже у весь голос кричать, як безпосередньо учасники(оператори) ринку, так і цільові асоціації, які представляють їх інтереси, але віз і нині там.

"Деякі представники держави" просто витискають останні соки ще поки з живого бізнесу примушуючи працювати в завідомо несправедливих та дискримінаційних умовах. Навіщо? Відповідь дуже проста, щоб наповнити бюджет "тут і зараз" не зважаючи ні на поточну кон'юктуру, ні на відсутність "единих правил гри", ні, навіть, на можливість належним чином обліковувати реальні об'єми цього ринку через систему онлайн-моніторингу... просто гроші і все, далі хоч потоп. 

І скажу навіть більше, наскільки я зрозумів з сьогоднішньої бесіди, бізнес усе одно готовий виконувати УСІ свої зобов'язання перед державою чесно та відкрито, а навзаєм просить одного -- справедливого діалогу та єдиних "правил гри"! Ну що ж, як на мене, досить справедлива позиція.

Думаю, експертне середовище має допомогти налагодити містки порозуміння між цими суб'єктами у публічному експертному діалозі, до якого я із задоволенням долучуся, як виконавчий директор АОМС, якщо звичайно запросять)) Адже, я глибоко переконаний, що врахування інтересів #ОМС та суміжного бізнесу (готелі, ресторани, магазини, сфера обслуговування) має бути обов'язково. Адже, саме через реалізацію такої комплексної політики усі стейкхолдери будуть взаємозацікавленими у успішності та процвітанні один одного – і держава, і бізнес, і громади, і звичайна людина, а це найголовніше!

Пошук балансу  – це процес не одного дня, але коли сторони врахувавши взаємні помилки минулого намагаються його знайти, це, як на мене, уже заявка на успіх. Маю надію, далі буде)

Генадій Дубов:

Коли зі звітності випливає, що крім молока корова почала давати й м'ясо – не варто поспішно радіти зростаючим прибуткам, бо в оглядній перспективі їх надходження імовірно припиниться взагалі.

Десь такий висновок вийшло зробити за наслідками дискусії з в.о. Голови ради об‘єднання організацій роботодавців галузі відпочинку та розваг Игорь Макиевский, присвяченої пошуку балансу між державними та приватними інтересами на прикладі ігорного бізнесу.

Оцінити існуючу збалансованість фіскальної політики у цій сфері, можна порахувавши можливість отримання прибутку за умови виплати 90-92% отриманого від клієнтів у вигляді їх виграшу та 10% податку із обороту.  Із такою «математикою» виходить, що для отримання прибутку слід перемогти не тільки конкурентів по ринку, а й саму математику. І, слід визнати, що окремі підприємці вміють кувати подібні перемоги, зазначивши при цьому, що така практика навряд є корисною для нашого майбутнього.

Яка математика переможе в цій сфері послідкуємо на прикладі прийнятого в першому читанні та незаслужено «забутого» законопроекту 2713-д, він вартий уваги.

Юрій Гаврилечко:

Війна вплинула на всі сфери життя українців і наклала свій відбиток на діяльність як бізнесу, так і владних інституцій. Але зараз, коли звільнено значну частину захоплених у перші місяці територій нашої держави від окупантів – процеси, призупинені від початку бойових дій, поступово відновлюються.

Зокрема, з’явилися всі підстави сподіватися, що реформа ринку азартних ігор нарешті має успішно завершитись. Для цього потрібно, насамперед, ввести в експлуатацію Державну системи онлайн-моніторингу (ДСОМ) та впорядкувати фіскальне законодавство.

Проте... тут постає слушне запитання: а як виглядатиме ринок (і доходи бюджету від ліцензій та податків) без найбільшого гравця українського ринку гемблінгу та IT? Нагадаю, що після введення санкцій, які призвели до блокування роботи Parimatch, значна частина ринку програмного забезпечення в сегменті В2В залишиться без технічного підтримки, що суттєво ускладнить та загальмує введення в експлуатацію ДСОМ...

Автор: Сергій Гінзбург

Новини ігорного бізнесу України та світу на gamingpost.net. Читайте також:  

Здорова логіка: Киргизстан

Реклама азарту – думка

Італійські пристрасті навколо законодавства

ЧИТАЙ ТАКОЖ
Більше матеріалів